Algemene voorwaarden Hups

ALGEMENE VOORWAARDEN Hups B.V.


Artikel 1. Algemeen

1. De besloten vennootschap met beperkte aansprakelijkheid Hups B.V. (verder: Hups) is gevestigd in Breda en ingeschreven bij de Kamer van Koophandel onder nummer 59635428.

2. Deze Algemene Voorwaarden bevatten de algemene bepalingen.

3. Bepalingen of voorwaarden gesteld door Opdrachtgever worden uitdrukkelijk van de hand gewezen, tenzij Partijen uitdrukkelijk Schriftelijk de voorwaarden van toepassing verklaren.

4. Indien de Algemene Voorwaarden eenmaal van toepassing zijn, zijn zij ook zonder nadere van toepassing verklaring, van toepassing op nieuwe Overeenkomsten tussen Partijen en op alle buiten-contractuele relaties tussen Partijen, met name onrechtmatige daad. Onder Overeenkomsten als bedoeld in dit lid worden door Hups ten behoeve van Opdrachtgever verrichte werkzaamheden mede geacht te zijn begrepen.

5. Hups is bevoegd deze Algemene Voorwaarden te wijzigen. De gewijzigde Algemene Voorwaarden zijn van toepassing op nieuwe en het op het moment van wijzigen van deze Algemene Voorwaarden lopende Overeenkomsten en Opdrachten.

Artikel 2. Definities
1. In deze Algemene Voorwaarden en in de Overeenkomst wordt verstaan onder:

a. “Algemene Voorwaarden”: De onderhavige voorwaarden zoals deze van tijd tot tijd, al dan niet na wijziging door Hups, worden gehanteerd en waaronder zij haar dienstverlening verricht;

b. “Arbeidsverhouding”: een verhouding op grond waarvan de ene partij arbeid verricht tegen een beloning voor deze arbeid, te voldoen door de andere partij op grond van een arbeidsovereenkomst, een overeenkomst van opdracht of anderszins;

c. “Hups”: Hups B.V., gevestigd te Breda;

d. “Overeenkomst”: Iedere Overeenkomst, mondeling of Schriftelijk, die tussen Hups en Opdrachtgever tot stand komt, waaronder de overeenkomst van opdracht;

e. “Opdrachtgever”: De natuurlijke- of rechtspersoon die – eventueel ten behoeve van of namens de persoon die daadwerkelijk de dienstverlening geniet of gaat genieten – Opdracht geeft tot het uitvoeren van één of meerdere door Hups aangeboden diensten;

f. “Opdracht”: De Opdracht zoals beschreven in de Overeenkomst;

g. “Opdrachtbevestiging”: Overeenkomst waarin de specifieke afspraken rondom de Opdracht zijn vastgelegd;

h. “Overeenkomst van Opdracht”: de Overeenkomst waarin de specifieke afspraken rondom de Opdracht zijn/worden vastgelegd;

i. “Partijen”: Opdrachtgever en/of Zorgverzekeraar en Hups gezamenlijk;

j. “Schriftelijk”: per brief, per e-mail en/of per een uitdrukkelijk door Hups voor aangelegenheden rondom de tussen Partijen geldende of te sluiten Overeenkomst elektronisch communicatiemiddel;

k. “Werknemer(s)”: Natuurlijke personen die krachtens een arbeidsovereenkomst zoals bedoeld in artikel 7:610 BW bij Hups in dienst zijn en die uitsluitend werkzaamheden verrichten onder leiding en toezicht van Hups;

l. “Zorgverzekeraar”: De partij waarbij de Opdrachtgever een zorgverzekering heeft afgesloten.

Artikel 3: Toepasselijkheid
1. Deze Algemene Voorwaarden zijn van toepassing op alle aanbiedingen, rechtsbetrekkingen en Overeenkomsten waarbij Hups diensten van welke aard dan ook aan Opdrachtgever, al dan niet via een Zorgverzekeraar, levert. Deze Algemene Voorwaarden zijn ook van toepassing op eventuele diensten verleend door Hups niet op grond of buiten het kader van de Overeenkomst en op onrechtmatige daad.

2. Eventuele inkoop- of andere voorwaarden van Opdrachtgever zijn niet van toepassing.

3. Van deze Algemene Voorwaarden afwijkende afspraken zijn slechts van toepassing indien Schriftelijk overeengekomen.

4. Deze Algemene Voorwaarden zijn ook, zonder nadere verklaring, van toepassing op alle opvolgende Overeenkomsten tussen Partijen, tenzij alsdan uitdrukkelijk uitgesloten, en op alle buitencontractuele relaties tussen Partijen.

5. Indien enige bepaling van deze Algemene Voorwaarden nietig is of vernietigd wordt, blijven de overige bepalingen van deze Algemene Voorwaarden volledig van kracht.

6. Alle Opdrachten worden uitsluitend gegeven aan en aanvaard door Hups en zijn niet gericht op uitvoering door een bepaald persoon.

Artikel 4. Totstandkoming Overeenkomst
1. Overeenkomsten komen tot stand door ondertekening en retournering door Opdrachtgever van een door Hups gestuurde bevestiging van de Overeenkomst, dan wel na bevestiging van de Overeenkomst per e-mail, dan wel op het moment dat feitelijk een aanvang is genomen met de uitvoering van de werkzaamheden.

2. Offertes zijn vrijblijvend en herroepelijk. Herroeping geschiedt onverwijld en is mogelijk tot de aanvaarding van een aanbod zolang Hups niet een van Opdrachtgever afkomstige bevestiging heeft ontvangen, dan wel stilzwijgend indien de offerte niet binnen de daarin gestelde termijn is geaccepteerd of de ondertekende Overeenkomst althans de bevestiging daarvan niet binnen de eventueel gestelde termijn is ontvangen.

Artikel 5. Facturatie en betaling
1. Alle prijzen en tarieven zijn - wanneer van toepassing - inclusief omzetbelasting (BTW) en andere heffingen welke van overheidswege worden opgelegd. Wanneer Hups niet gehouden is omzetbelasting over haar diensten af te dragen dan worden alle prijzen en tarieven exclusief omzetbelasting weergegeven.

2. Alle prijzen en tarieven luiden in Euro, tenzij anders overeengekomen tussen Partijen.

3. Periodiek, afhankelijk van hetgeen is overeengekomen tussen Partijen, wordt door Hups aan Opdrachtgever gefactureerd.

4. Betaling dient te geschieden binnen 14 dagen na de factuurdatum op een door Hups aan te geven IBAN-rekening.

5. Slechts wanneer Hups daarvoor Schriftelijk toestemming geeft kan worden overgegaan tot verrekening van vorderingen.

Artikel 6. Opdrachtgeverschap
1. Opdrachtgever stelt Hups, en de eventueel door haar in te zetten derden, in staat de Opdracht naar behoren te verrichten.

2. De Werknemers van Hups worden slechts ingezet ter vervulling van de Opdracht en zullen bij of voor Opdrachtgever geen andere werkzaamheden en uitdrukkelijk geen medische handelingen verrichten.

3. De Werknemers van Hups verrichten uitsluitend werkzaamheden onder leiding en toezicht van Hups.

4. Opdrachtgever is niet bevoegd in het kader van de uitvoering van een Opdracht gezag uit te oefenen en werkinhoudelijke instructies te geven aan de Werknemers van Hups.

5. Opdrachtgever is gehouden door Hups verlangde gegevens en informatie en inlichtingen te verstrekken, althans voor zover die redelijkerwijs geacht kunnen worden noodzakelijk te zijn in het kader van de uitvoering van een Opdracht.

Artikel 7. Non-concurrentie
1. Opdrachtgever en/of een enige andere partij behorend tot Opdrachtgever c.s. zijn uitsluitend gerechtigd een Arbeidsverhouding aan te gaan met een Werknemer van Hups indien aan de in dit artikel genoemde voorwaarden is voldaan, tenzij daarvan uitdrukkelijk Schriftelijk is afgeweken.

2. Opdrachtgever en/of enige andere partij behorend tot Opdrachtgever c.s. zal/zullen geen Arbeidsverhouding met een Werknemer van Hups aangaan zolang de Opdracht niet rechtsgeldig ten einde is gekomen.

3. Het is Opdrachtgever en/of een partij behorend tot de Opdrachtgever c.s. niet toegestaan om de (ex) Werknemer binnen 12 maanden nadat de Opdracht ten einde is gekomen of de Arbeidsverhouding ten einde is gekomen via een derde bij Opdrachtgever werkzaam te laten zijn.

4. Het is Opdrachtgever en/of een partij behorend tot de Opdrachtgever c.s. niet toegestaan om de (ex) Werknemer binnen 12 maanden nadat de Opdracht ten einde is gekomen of de Arbeidsverhouding ten einde is gekomen een Arbeidsverhouding aan te gaan met de Werknemer. Dit geldt zowel in het geval dat Opdrachtgever respectievelijk Opdrachtgever c.s. de Werknemer (rechtstreeks of via derden) heeft/hebben benaderd, als in het geval dat de Werknemer zelf (rechtstreeks of via derden) bij Opdrachtgever en/of (een partij behorend tot) Opdrachtgever c.s. heeft gesolliciteerd.

5. Bij overtreding van het in dit artikel bepaalde verbeurt Opdrachtgever een direct opeisbare boete van € 15.000,= voor iedere overtreding, alsmede een bedrag van €1.000,= voor iedere dag dat de overtreding voortduurt, onverminderd het recht van Hups om volledige schadevergoeding te vorderen.

6. Opdrachtgever staat er jegens Hups voor in dat alle overige Partijen behorend tot Opdrachtgever c.s. het bepaalde in dit artikel nakomen en Opdrachtgever vrijwaart Hups van iedere aanspraak van deze partij(en).

Artikel 8. Aansprakelijkheid
1. Voor zover Hups aansprakelijk mocht zijn voor schade jegens Opdrachtgever op grond van een toerekenbare tekortkoming en/of op welke (andere) rechtsgrond dan ook, daaronder begrepen onrechtmatige daad en iedere tekortkoming in de nakoming van een met Opdrachtgever overeengekomen garantie- of vrijwaringsverplichting, dan is de aansprakelijkheid van Hups te allen tijde beperkt tot vergoeding van directe schade waarbij de hoogte van deze schade is beperkt tot het bedrag dat ingevolge de aansprakelijkheidsverzekering van Hups in het desbetreffende geval wordt uitgekeerd (verminderd met het eigen risico). Op verzoek van de Opdrachtgever zal Hups inzage geven in de aansprakelijkheidsverzekering.

2. Indien om welke reden dan ook, nadat aansprakelijkheid van Hups is vastgesteld, geen uitkering onder de aansprakelijkheidsverzekering zal plaatsvinden, is iedere aansprakelijkheid van Hups per gebeurtenis te allen tijde beperkt tot de vergoeding (ex BTW) voor één medewerker die in het betreffende geval in de 3 kalendermaanden voorafgaand aan het betreffende schade brengende feit door Hups op basis van de betreffende Opdracht aan de Opdrachtgever in rekening is gebracht en door Opdrachtgever is betaald.

3. Onder “directe schade” wordt uitsluitend verstaan:

(a) de redelijke kosten die Opdrachtgever zou moeten maken om de prestatie van Hups aan de Overeenkomst te laten beantwoorden. Deze schade wordt echter niet vergoed indien de Opdrachtgever de Overeenkomst heeft ontbonden;

(b) redelijke kosten, gemaakt ter vaststelling van de oorzaak en de omvang van de schade, voor zover de vaststelling betrekking heeft op directe schade in de zin van deze voorwaarden;

(c) redelijke kosten, gemaakt ter voorkoming of beperking van schade, voor zover Opdrachtgever aantoont dat deze kosten hebben geleid tot beperking van directe schade in de zin van deze Algemene Voorwaarden.

4. Aansprakelijkheid van Hups voor schade kan slechts ontstaan indien Opdrachtgever Hups onverwijld en deugdelijk Schriftelijk in gebreke stelt, waarbij een redelijke termijn ter zuivering van de niet-nakoming of niet-behoorlijke nakoming wordt gegeven en Hups ook na die termijn toerekenbaar in de nakoming van haar verplichtingen tekort blijft schieten. De ingebrekestelling dient een zo gedetailleerd mogelijke omschrijving van de niet-nakoming of niet-behoorlijke nakoming te bevatten, zodat Hups in staat is daarop adequaat te reageren.

5. Opdrachtgever vrijwaart Hups van en stelt haar schadeloos voor alle door Hups geleden schade in verband met aanspraken van derden in verband met de Overeenkomst, behoudens voor zover bij onherroepelijk vonnis is vastgesteld dat de schade het gevolg is van opzet of bewuste roekeloosheid van leidinggevenden van Hups. Opdrachtgever zal aan Hups vergoeden iedere schade, hierin mede begrepen alle door Hups gemaakte juridische kosten, die het gevolg mochten zijn van enige aanspraak van derden.

6. Hups is niet aansprakelijk voor schade veroorzaakt door hulppersonen en/of andere derden die Hups bij de uitvoering van de Overeenkomst direct of indirect heeft ingeschakeld, tenzij de schade het gevolg is van opzet of grove schuld van leidinggevenden van Hups.

7. Hups is nimmer aansprakelijk voor beperkingen in het gebruik en verlies van gegevens, welk verlies door Opdrachtgever voorkomen had kunnen worden door het op een adequate manier maken van een juiste back-up en opslagmethoden in overeenstemming met de gebruikelijke marktpraktijken, commerciële Overeenkomsten, goodwill, omzet of winst (ongeacht of zulks als directe of indirecte schade dan wel gevolgschade moet worden aangemerkt) en evenmin voor andere indirecte of gevolgschade in verband met de Overeenkomst, daaronder mede begrepen, gederfde winst, gemiste besparingen, schade door bedrijfsstagnatie, boetes, schade door verlies of beschadiging of verminking van gegevens en/of verlies van data en/of imagoschade.

8. Hups is niet aansprakelijk voor schade die het gevolg is van de verstrekking van valse, misleidende of onvolledige informatie of documentatie door Opdrachtgever of derden, het niet naleven van wet- of regelgeving op het gebied van de bescherming van de persoonlijke levenssfeer en van persoonsgegevens die onder de verantwoordelijkheid van Opdrachtgever valt.

9. Het bepaalde in dit artikel evenals alle andere beperkingen en uitsluitingen van aansprakelijkheid genoemd in deze Algemene Voorwaarden gelden mede ten gunste van alle (rechts)personen waaraan Hups gelieerd is en diens toeleveranciers.

Artikel 9. Overmacht
1. Een partij is niet gehouden tot het nakomen van enige verplichting op grond van de Overeenkomst indien zij daartoe verhinderd is als gevolg van overmacht zoals bedoeld in artikel 6:75 BW.

2. Indien een situatie van overmacht langer dan negentig dagen heeft geduurd of voorzien wordt dat deze langer dan negentig dagen zal duren, heeft iedere partij het recht om die Overeenkomst Schriftelijk te beëindigen. Hetgeen reeds ingevolge die Overeenkomst gepresteerd is, wordt in dat geval afgerekend, zonder dat Partijen elkaar voor het overige iets verschuldigd zullen zijn.

Artikel 10. Vertrouwelijkheid gegevens
1. Hups en Opdrachtgever zullen geen vertrouwelijke informatie van of over een andere partij, diens activiteiten en relaties, die hen ter kennis is gekomen tijdens de uitvoering van de werkzaamheden, verstrekken aan derden, tenzij – en alsdan voor zover – verstrekking van die informatie nodig is om de Overeenkomst naar behoren te kunnen uitvoeren, de betreffende informatie benodigd is om de kosten behorende bij de Opdracht vergoed te krijgen door een Zorgverzekeraar, op hen een wettelijke plicht tot bekendmaking rust of daar door de wederpartij Schriftelijke toestemming voor is gegeven.

2. Hups en Opdrachtgever zijn niet gerechtigd de informatie die aan hen door de wederpartij ter beschikking wordt gesteld, aan te wenden voor een ander doel dan waarvoor zij werd verkregen. Hierop wordt echter een uitzondering gemaakt in het geval Hups voor zichzelf optreedt in enige juridische procedure, waarbij deze informatie van belang kan zijn.

3. Hups zal de Werknemer verplichten geheimhouding te betrachten omtrent al hetgeen hem bij het verrichten van de werkzaamheden bekend of gewaarword, tenzij op de Werknemer een wettelijke plicht tot bekendmaking rust.

Artikel 11. Annulering en beëindiging
1. Indien Hups de planning voor Opdrachtgever verzorgt is Opdrachtgever gerechtigd om uiterlijk 14 dagen voor de aanvang van de Opdracht de Opdracht te annuleren. Wanneer binnen 14 dagen voor de aanvang van de Opdracht wordt geannuleerd door Opdrachtgever wordt in ieder geval de eerste 14 bezoeken die Hups aan Opdrachtgever in het kader van de betreffende geannuleerde Opdracht zou uitvoeren door Hups in rekening gebracht bij Opdrachtgever. Annulering geschiedt Schriftelijk.

2. Indien de Opdrachtgever de planning verzorgt is Opdrachtgever gerechtigd om uiterlijk 7 dagen voor de aanvang van de Opdracht de Opdracht te annuleren. Wanneer binnen 7 dagen voor de aanvang van de Opdracht wordt geannuleerd door Opdrachtgever wordt in ieder geval de eerste 7 bezoeken die Hups aan Opdrachtgever in het kader van de geannuleerde Opdracht zou uitvoeren door Hups in rekening gebracht bij Opdrachtgever. Annulering geschiedt Schriftelijk.

3. Partijen zijn gerechtigd de Overeenkomst tussentijds tegen de eerstvolgende werkdag op te zeggen met inachtneming van een opzegtermijn van 1 maand, tenzij anders overeengekomen.

4. Onder annulering wordt ook verstaan het geen toegang verschaffen aan Hups tot de locatie waar de Opdracht wordt uitgevoerd, dan wel het geen toegang verkrijgen van Hups tot de locatie waar de Opdracht wordt uitgevoerd, dan wel het niet aanwezig zijn van de persoon/personen ten behoeve waarvan de Opdracht wordt uitgevoerd op de door Opdrachtgever aangegeven locatie.

Artikel 12. Opschorting en ontbinding
1. Hups heeft het recht om de nakoming uit hoofde van alle tussen Opdrachtgever en Hups bestaande Opdrachten of andere Overeenkomsten op te schorten, dan wel deze Opdracht en/of andere Overeenkomst zonder enige ingebrekestelling en zonder zelf tot enige schadevergoeding gehouden te zijn, geheel of gedeeltelijk te ontbinden, indien:

a. Opdrachtgever herhaaldelijk in gebreke is met het (tijdig) nakomen van enige verplichting met betrekking tot de Opdracht;

b. Aannemelijk is dat Opdrachtgever niet, niet volledig en/of niet tijdig aan haar verplichtingen jegens Hups zal (kunnen) (laten) voldoen;

c. Opdrachtgever in verzuim is met betrekking tot de nakoming van enige verplichting op grond van de Opdracht en/of deze Algemene Voorwaarden;

d. Opdrachtgever geliquideerd is of is beëindigd;

e. De Wet Schuldsanering Natuurlijke Personen op Opdrachtgever van toepassing wordt verklaard;

f. In geval van overlijden van Opdrachtgever; en/of

g. Opdrachtgever in staat van faillissement is verklaard of (voor Opdrachtgever) surseance van betaling heeft/is aangevraagd.

2. Bij ontbinding van de Opdracht door Hups worden de verplichtingen van Opdrachtgever jegens Hups direct opeisbaar en leidt dit niet tot enige aansprakelijkheid van Hups voor schade die Opdrachtgever dientengevolge lijdt.

3. Opdrachtgever is gerechtigd de Opdracht Schriftelijk te ontbinden indien:
a. Hups ondanks herhaalde Schriftelijke ingebrekestelling toerekenbaar tekortschiet in de nakoming van één of meer van haar hoofdverplichtingen voortvloeiend uit de Opdracht en de tekortkoming van Hups ontbinding rechtvaardigt;

b. Hups in staat van faillissement is verklaard of aan haar (voorlopige) surseance van betaling is verleend.

4. Bepalingen die naar hun aard bedoeld zijn om na het einde van de Opdracht voort te duren, zoals de bepalingen met betrekking tot betaling, aansprakelijkheid, intellectuele eigendom, geheimhouding, privacy, toepasselijk recht en forumkeuze blijven na het einde van de Overeenkomst van kracht.

Artikel 13. Rechten van intellectuele eigendom
1. Opdrachtgever zal de door Hups verstrekte resultaten van de Opdracht alleen gebruiken voor het overeengekomen doel. Meer in het bijzonder zal Opdrachtgever de door Hups opgestelde stukken, alleen gebruiken voor de bij de Opdracht aangegeven bestemmingen.

2. Alle op of via de website of Opdracht getoonde werken van intellectuele eigendom, zoals teksten, afbeeldingen en video’s, mogen niet zonder voorafgaande Schriftelijke toestemming van Hups worden verveelvoudigd of worden openbaar gemaakt of anderszins verspreid of getoond aan derden.

3. Het is zonder voorafgaande Schriftelijke toestemming van Hups niet toegestaan door haar geproduceerde werken, waaronder begrepen rapporten, (digitale) producten, werkwijzen, adviezen, ontwerpen en andere geestesproducten te verveelvoudigen, te exploiteren of aan derden ter beschikking te stellen.

4. Opdrachtgever verkrijgt uitsluitend de gebruiksrechten en de bevoegdheden indien dat Schriftelijk is overeengekomen en die voortvloeien uit de strekking van de Overeenkomst.

5. Schending van dit artikel geeft Hups het recht het door haar gehanteerde standaardtarief voor het betreffende gebruik van de resultaten van de Opdracht met een toeslag van 50% voor het ongeautoriseerde gebruik door Opdrachtgever in rekening te brengen, onverminderd het recht van Hups om schadevergoeding te vorderen.

6. Opdrachtgever geeft aan Opdrachtnemer bij ondertekening van deze voorwaarden toestemming om foto’s en/of andere media van Opdrachtgever gemaakt tijdens het verrichten van werkzaamheden uit hoofde van deze Opdracht of gemaakt tijdens activiteiten uit hoofde van deze Opdracht op social media kanalen van Opdrachtnemer te plaatsen.

Artikel 14. Borg Hups
1. Met het accepteren van de algemene voorwaarden stemt u in met de Hups-borg regeling. U betaalt als particuliere klant van Hups 199,- euro aan Hups B.V. om de bemiddelingswerkzaamheden op te starten. U kunt deze kosten zien als een soort borg of garantstelling. Zodra u 70 uur ondersteuning heeft ontvangen, wordt dit bedrag automatisch verrekend.

Artikel 15. Overige bepalingen
1. De nietigheid, de vernietiging of het buiten toepassing laten van een bepaling van deze voorwaarden, in overige Overeenkomsten of een deel daarvan heeft niet tot gevolg dat de overige bepalingen, respectievelijk het resterende deel van die bepaling nietig zijn, worden vernietigd, respectievelijk buiten beschouwing worden gelaten.

2. Een bepaling in deze voorwaarden of andere Overeenkomsten, die wordt vernietigd wegens strijd met een algemeen verbindend voorschrift of die in de bijzondere omstandigheden van het geval buiten toepassing wordt gelaten, wordt vervangen door een bepaling, die rechtens toelaatbaar zou zijn geweest c.q. in de bijzondere omstandigheden van het geval toegepast zou kunnen worden.

3. Op deze Algemene Voorwaarden en alle daaruit voorvloeiende verbintenissen is Nederlands recht van toepassing. Alle geschillen tussen Hups en Opdrachtgever zullen bij uitsluiting worden voorgelegd aan de bevoegde rechter te Zeeland-West-Brabant, tenzij op grond van dwingend recht een andere rechter bevoegd is.

ALGEMENE VOORWAARDEN VAN HUPS


1. DEFINITIES

1.1 Algemene Voorwaarden: de onderhavige Algemene Voorwaarden.

1.2 Hups: de besloten vennootschap met beperkte aansprakelijkheid Hups B.V., statutair gevestigd te Breda, ingeschreven bij de Kamer van Koophandel onder nummer 59635428, die de gebruiker is van de Algemene Voorwaarden.

1.3 Dienstverlener: de natuurlijke persoon die een Gebruikersaccount heeft en op die wijze gebruik maakt van de faciliteiten van Hups, waarbij er onder gebruikmaking van het Platform als prikbordfunctie tussen de klant en een Dienstverlener een Arbeidscontract tot stand kan komen uit welke hoofde werkzaamheden worden verricht door de Dienstverlener.

1.4 Klant: de natuurlijke persoon die een Gebruikersaccount heeft en op die wijze gebruik maakt van de faciliteiten van Hups, waarbij er onder gebruikmaking van het Platform als prikbordfunctie tussen de klant en een Dienstverlener een Arbeidscontract tot stand kan komen uit welke hoofde door de Dienstverlener werkzaamheden worden verricht ten behoeve van de Klant. De Klant treedt niet op in een commerciële- of professionele hoedanigheid.

1.5 Werkzaamheden: de Werkzaamheden die de Dienstverlener ten behoeve van de Klant verricht vallende onder de Regeling dienstverlening aan huis.

1.6 Platform: de website Hups.nl waarop Vraag en Aanbod op het gebied van de Werkzaamheden wordt samengebracht. Hups heeft de verplichting om na activatie van het Gebruikersaccount het Platform en alle faciliteiten van het Platform ter beschikking te stellen aan de Klant en de Dienstverlener.

1.7 Aanbod: het Aanbod van de Dienstverlener aan een Klant om op basis van een Arbeidscontract Werkzaamheden te verrichten.

1.8 Vraag: het verzoek van de klant aan een Dienstverlener om op basis van een Arbeidscontract Werkzaamheden te verrichten ten behoeve van de Klant.

1.9 Koppeling: de situatie waarbij Aanbod en Vraag zijn samengekomen en hebben geresulteerd in het verrichten van werkzaamheden op basis van een Arbeidscontract tussen Dienstverlener en Klant.

1.10 Gebruikersaccount: het persoonlijke account dat zowel de Klant als de Dienstverlener verkrijgen bij een aanmelding op het Platform.

1.11 Tarief: het uurtarief dat de Klant betaalt voor de Werkzaamheden op de wijze als omschreven in artikel 6. Het Tarief omvat het Loon dat de Dienstverlener ontvangt van klant, alsmede de Hups fee voor het gebruik van het Hups Platform met bijbehorende faciliteiten, zoals het Online Payment Platform.

1.12 Loon: het all-in loon dat de Dienstverlener ontvangt van klant conform het Arbeidscontract op basis van de Regeling dienstverlening aan huis. In het all-in loon, waarbij vergoedingen, waaronder 8% vakantiegeld en een vergoeding voor opgebouwde vakantiedagen is inbegrepen. Dienstverlener en Klant komen gezamenlijk het Loon per uur overeen bij de totstandkoming van het Arbeidscontract.

1.13 Arbeidscontract: de arbeidsovereenkomst tussen de Klant en de Dienstverlener op basis van de Regeling dienstverlening aan huis, waarbij het contact tussen de Klant en de Dienstverlener tot stand is gekomen via het Platform. Hups is geen partij bij het Arbeidscontract.

1.14 Vestiging: een eigen vestiging, onderdeel van Hups of een franchisevestiging, t.h.o.d.n Hups die de Klant en Dienstverlener optioneel kan adviseren over het gebruik van het Platform.

1.15 Online Payment Platform: de externe betalingsprovider die de betalingen, uitbetalingen en incasseringen verzorgt voor Partijen.

1.16 Alicia Benefits B.V.: de externe aanbieder van de collectieve verzekeringen voor aansprakelijkheid, ongevallen, ziekte en arbeidsongeschiktheid ten behoeve van de Dienstverlener.

1.17 Partijen: de Klant, de Dienstverlener, de Vestiging en/of Hups tezamen.


2. WERKINGSSFEER

2.1 De Algemene Voorwaarden zijn van toepassing op de gehele rechtsverhouding, dit in de ruimste zin van het woord, tussen Partijen. Dus zowel alle gesloten en te sluiten overeenkomsten als aanbiedingen en offertes tot het verrichten van diensten tussen Hups en haar wederpartij. Eventuele Algemene Voorwaarden die de Dienstverlener en/of de klant hanteert, wordt uitdrukkelijk door Hups van de hand gewezen. De Algemene Voorwaarden zijn exclusief van toepassing.

2.2 Indien een bepaling in de Voorwaarden of de overeenkomst ongeldig zou zijn of worden, dan zullen de overige bepalingen onverminderd van kracht blijven. Partijen zullen de ongeldige bepaling(en) vervangen door een bepaling met overeenkomstige betekenis die de bedoeling van de oorspronkelijke bepaling zo dicht mogelijk benadert.

2.3 Wijzigingen van Overeenkomsten zijn slechts geldig indien deze schriftelijk zijn overeengekomen. Hups is bevoegd de Algemene Voorwaarden eenzijdig te wijzigen. Deze wijzigingen treden in werking op het door Hups aangekondigde moment.

2.4 Op betalingen via het Online Payment Platform zijn tevens van toepassing de algemene voorwaarden van Online Payment Platform, waarbij geldt dat indien sprake is van tegenstrijdigheid in de Algemene Voorwaarden en in de algemene voorwaarden van Online Betaalplatform, de bepalingen uit de Algemene Voorwaarden prevaleren.

2.5 Door het registreren van een Gebruikersaccount ontstaat aan de zijde van Hups jegens de Dienstverlener en Klant de verplichting om conform de Algemene Voorwaarden het Platform ter beschikking te stellen. De Dienstverlener en Klant is met behulp van de Gebruikersaccount direct in staat gebruik te maken van het Platform, waardoor Hups direct met de nakoming van de op haar rustende verplichtingen aanvangt. Dienstverlener en Klant erkent en stemt in met de omstandigheid dat Hups nog voor het verlopen van de bedenktijd ex artikel 6:230o BW met de nakoming van de op haar rustende verplichtingen begint en doet daarom conform artikel 6:230p sub d BW afstand van haar recht op ontbinding van haar rechtsverhouding jegens Hups vanaf het moment dat Hups het Platform aan Dienstverlener en Klant ter beschikking heeft gesteld.


3. KWALIFICERING WERKZAAMHEDEN

3.1 De Dienstverlener die een Gebruikersaccount heeft, is niet in dienst bij Hups. Hups stelt slechts een Platform ter beschikking waarop Vraag en Aanbod op het gebied van de Werkzaamheden wordt samengebracht. Indien er sprake is van een Koppeling, komt er – zonder tussenkomst of bemiddeling van Hups – tussen Dienstverlener en de Klant een Arbeidscontract tot stand. Juridisch is dit een Arbeidscontract in de zin van Boek 7 titel 10 van het Burgerlijk Wetboek en meer specifiek op basis van de Regeling dienstverlening aan huis.

3.2 Het is de intentie van Partijen dat ten gevolge van een Koppeling tussen Dienstverlener en Klant een Arbeidscontract ontstaat. Hups is uitdrukkelijk geen partij bij die rechtsverhouding.


4. GEBRUIK VAN HET PLATFORM

4.1 Hups stelt het gebruik van het Platform ter beschikking aan Dienstverlener en Klant. Om als klant op het Platform een Vraag te kunnen plaatsen, dient de klant zich te registreren op het Platform en de Algemene Voorwaarden te accepteren. Om als Dienstverlener op het Platform een aanbod te kunnen plaatsen of te kunnen reageren op een vraag van een Klant, dient Dienstverlener zich te registeren op het Platform en de Algemene Voorwaarden te accepteren. Na aanmelding op het Platform verstrekt Hups aan de Dienstverlener en Klant toegangsgegevens voor het Gebruikersaccount. Alleen indien zowel de Klant als de Dienstverlener een geactiveerd Gebruikersaccount heeft, kan tussen een Klant en Dienstverlener een Koppeling tot stand komen.

4.2 Dienstverlener en Klant is verplicht om bij registratie correcte en volledige gegevens te verstrekken, met name met betrekking tot de identiteit, adres, telefoonnummer en e-mailadres. Wijzigingen gedurende het gebruik van het Platform dienen per omgaande aangepast te worden in het Gebruikersaccount. Hups is niet aansprakelijk voor eventuele schade voortvloeiende uit een niettijdige, niet-volledige of onjuiste informatievoorziening door Dienstverlener en Klant.

4.3 Dienstverlener en Klant mag slechts één Gebruikersaccount aanmaken, dit onder zijn of haar naam. Het Gebruikersaccount is niet overdraagbaar aan een ander. Evenmin is het toegestaan derden toegang te geven tot het Gebruiksaccount. Dienstverlener en Klant is verantwoordelijk voor het geheimhouden van de inloggegevens.

4.4 Eventuele kosten bij Hups ten gevolge van onjuistheden in een Gebruikersaccount komen voor rekening en risico van Dienstverlener en klant horende bij het Gebruikersaccount.

4.5 Hups is gerechtigd om tussentijds het Tarief te wijzigen indien sprake is van een verandering van wetgeving, kosten of anderszins omstandigheden die Partijen ten tijde van het aanmaken en activeren van het Gebruikersaccount niet hadden voorzien. Het gewijzigde Tarief treedt een maand na aankondiging door Hups op het Platform in werking.


5. KOPPELING

5.1 Dienstverlener en Klant dient in te loggen met diens Gebruikersaccount op het Platform. Vervolgens kan door de Klant een Vraag worden geplaatst. Door de Dienstverlener kan een Aanbod worden geplaatst.

5.2 Het platform heeft een ‘prikbord’ functie met aanvullend faciliteiten. Hups heeft verder geen betrokkenheid bij het al dan niet tot stand komen van Arbeidscontracten en/of zoekresultaten. Hups kan dan ook niet garanderen, noch is zij verantwoordelijk voor, het vinden van de gevraagde c.q. gezochte Dienstverlener en/of Klant. Ook kan Hups niet garanderen dat de informatie die is te vinden op de persoonlijk pagina juist en/of volledig is. Hups biedt dus uitsluitend het Platform en faciliteert de samenkomst van de Vraag van de Klant en het Aanbod van de Dienstverlener. Hups is uitdrukkelijk geen partij in het Arbeidscontract en is derhalve niet op enigerlei wijze gehouden tot nakoming van de uit die overeenkomst voortvloeiende verplichtingen en/of aansprakelijk voor de eventueel uit die overeenkomst voortvloeiende schade.

5.3 Indien Vraag en Aanbod elkaar hebben gevonden, wordt op het Platform het contact gelegd tussen de Klant en de Dienstverlener. Als de Klant en de Dienstverlener onderling afspraken hebben gemaakt op basis van Vraag en Aanbod over de samenwerking, waaronder het all-in loon per uur, de exacte werkzaamheden, de werkdagen en -tijden, etc., dan worden deze afspraken vastgelegd in het model Arbeidscontract dat op het Platform ter beschikking wordt gesteld. Dit Arbeidscontract wordt toegevoegd aan het Gebruikersaccount van Klant en Dienstverlener. Wijzigingen in de Arbeidscontract vinden enkel plaats in overeenstemming tussen de Klant en de Dienstverlener, waarna deze wijzigingen dienen te worden gemeld via het Platform aan Hups, zodat Hups haar administratieve rol goed kan vervullen.

5.4 Op het moment dat een Arbeidscontract tot stand is gekomen, dan is dit een rechtsgeldige overeenkomst. De Klant én de Dienstverlener zijn dan verplicht om uitvoering te geven aan het Arbeidscontract op basis van de Regeling dienstverlening aan huis. Hups biedt via het Platform informatie aan over de rechten en plichten die het Arbeidscontract voor de Dienstverlener enerzijds en de klant anderzijds meebrengt. De Klant is verplicht om na het einde van de kalendermaand het Tarief maal die gewerkte uren te voldoen via het Online Payment Platform, met inachtneming van hetgeen in artikel 6 van de Algemene Voorwaarden is bepaald en derhalve overeenkomstig de tussen Klant en Dienstverlener gesloten Arbeidscontract.

5.5 In het geval de Klant en Dienstverlener buiten het Platform een Arbeidscontract of andersoortige samenwerking met elkaar aangaan (uit welke hoofde dan ook, tegen betaling of om niet, direct of indirect), uit hoofde waarvan vergelijkbare Werkzaamheden worden verricht die via het Platform worden aangeboden, dan zal Klant aan Hups een aanvullende fee van € 750,- (zegge: zevenhonderdvijftig euro) verschuldigd zijn voor elke overtreding van deze bepaling. Hups zal in een voorkomend geval de Klant eenmalig nog de kans geven om de samenwerking met Dienstverlener binnen veertien dagen alsnog via een Arbeidscontract via het Platform vorm te geven. Indien Klant dat alsnog en wederom doet, dan zal de aanvullende fee komen te vervallen.


6. FACTURATIE EN BETALING

6.1 Na afloop van elke kalendermaand stelt Hups een betaaloverzicht samen voor de Klant. Dit overzicht bestaat uit onderliggende facturen: een factuur van de Dienstverlener voor de verrichte Werkzaamheden aan Klant en een aparte factuur aan Hups voor de Hups fee en optioneel een factuur voor het advies van een franchise Vestiging. De facturen specificeren de kosten die de Klant verschuldigd is voor de betreffende periode.

6.2 De Klant en de Dienstverlener zijn verplicht de werkdagen en werktijden volledig en naar waarheid in te vullen op het Platform. Deze gegevens zijn essentieel voor de correctheid van het betaaloverzicht. Eventuele wijzigingen in de werktijden of -dagen dienen onmiddellijk op het Platform te worden bijgewerkt.

6.3 Het Platform genereert automatisch een betaaloverzicht aan de hand van de door de Klant en de Dienstverlener ingevoerde uren. Zowel de Klant als de Dienstverlener zijn zelf verantwoordelijk voor het invoeren van correcte en volledige informatie.

6.4 De betaalverplichting van de Klant wordt geactiveerd zodra het betaaloverzicht in de persoonlijke omgeving van de Klant op het Platform beschikbaar is gesteld. Het totale verschuldigde bedrag dient binnen 7 dagen na deze beschikbaarstelling betaald te worden aan het Online Payment Platform.

6.5 Online Payment Platform zorgt voor de uitbetaling van het Loon aan de Dienstverlener, nadat de volledige betaling door de klant is uitgevoerd. De details van het ontvangen Loon worden weergegeven in de persoonlijke omgeving van de Dienstverlener op het Platform.

6.6 Indien de Klant de betaling binnen de gestelde termijn van 7 dagen niet voldoet, raakt de Klant van rechtswege in verzuim, zonder dat een ingebrekestelling vereist is. Hups zal zowel de Dienstverlener als de Klant informeren over het uitblijven van de betaling. De Dienstverlener heeft het recht zijn werkzaamheden op te schorten totdat de betaling is voldaan. Dienstverlener staat het vrij om rechtsmaatregelen te treffen, waarbij de wettelijke verhoging ex artikel 7:625 BW, de buitengerechtelijke incassokosten en de wettelijke rente bij de klant in rekening kunnen worden gebracht.

6.7 In geval van een betalingsgeschil of een onopgeloste kwestie betreffende de facturatie, zal Hups eerst proberen te bemiddelen tussen de Klant en Online Payment Platform. Indien deze bemiddeling niet leidt tot een oplossing, kan de Dienstverlener zich rechtstreeks wenden tot Online Payment Platform. Hups geldt daarbij niet als partij. Indien sprake is van een situatie waarbij de Klant niet heeft betaald, geldt voor wat betreft de rechtsverhouding tussen Hups en de Dienstverlener hetgeen in het vorige artikel is bepaald. Voor de rechtsverhouding tussen Dienstverlener en de Klant is derhalve het Arbeidscontract, de Regeling dienstverlening aan huis en de bepalingen uit het Burgerlijk Wetboek leidend, zoals tevens in het vorige artikel aangegeven.

6.8 Mocht er sprake zijn van een stornering door de Klant nadat het Loon reeds aan de Dienstverlener is uitbetaald, dan heeft Online Payment Platform of Hups het recht om het bedrag terug te vorderen van de Dienstverlener.

6.9 De klant dient binnen 48 uur na beschikbaarstelling van het betaaloverzicht op het Platform eventuele onjuistheden in de doorgegeven uren te betwisten. Indien geen bezwaren worden ingediend, wordt het betaaloverzicht als geaccepteerd beschouwd.

6.10 De betaling van de factuur van Dienstverlener aan Klant wordt standaard afgehandeld via het Online Payment Platform. Indien partijen een alternatieve betalingswijze overeenkomen, dient dit vooraf via het Platform aan Hups gemeld te worden, waarbij een dergelijke wijziging pas effectief is na schriftelijke bevestiging door Hups om haar administratieve rol te kunnen vervullen. Betaling van de factuur van Hups en aan elke franchise Vestiging lopen te allen tijde verplicht via het Online Payment Platform.

6.11 Hups rekent eenmalig servicekosten ad €24,95 aan de Klant indien een Koppeling via het Platform tot stand is gekomen.


7. PRIVACY

7.1 Indien Hups persoonsgegevens (zoals bedoeld in Verordening (EU) 2016/679 van het Europees Parlement en de Raad van 27 april 2016 betreffende de bescherming van natuurlijke personen in verband met de verwerking van persoonsgegevens en betreffende het vrije verkeer van die gegevens (hierna te noemen: “de AVG”)) verwerkt of laat verwerken, dan zal Hups met betrekking tot de verwerking van deze gegevens voldoen aan de daarop van toepassing zijnde wet- en regelgeving, waaronder maar niet beperkt tot de AVG. Verwezen wordt naar de Privacy Verklaring van Hups.

7.2 In geval van verwerking door Hups van door de Dienstverlener en Klant ter beschikking gestelde persoonsgegevens, staat de Dienstverlener en Klant ervoor in dat de verwerking niet onrechtmatig is en geen inbreuk maakt op de rechten van de betreffende betrokkenen of derden. De Dienstverlener en Klant vrijwaart Hups tegen eventuele aanspraken van betrokkenen of derden als gevolg van het niet naleven door de Dienstverlener en klant van de toepasselijke wet- en regelgeving, waaronder maar niet beperkt tot de AVG.

7.3 Hups zal geen kennisnemen van data die de Klant en de Dienstverlener opslaan of delen via het Platform, tenzij dit noodzakelijk is voor (a) een goede uitvoering van een overeenkomst, (b) ter verbetering van haar diensten of de werking van het Platform, (c) het doel van het Platform of (d) het voldoen aan een wettelijke bepaling of gerechtelijk bevel. In dat geval zal Hups zich inspannen de kennisname van de data zo veel mogelijk te beperken, voor zover dit binnen haar macht ligt.


8. AANSPRAKELIJKHEID HUPS

8.1 De aansprakelijkheid van Hups reikt nimmer verder dan hetgeen in dit onderhavige artikel is vastgelegd en de eventuele verplichting zoals genoemd in de Algemene Voorwaarden.

8.2 Hups geldt enkel als partij die Vraag en Aanbod bij elkaar brengt op het Platform conform de gebruiksvoorwaarden zoals vastgelegd in de Algemene Voorwaarden. Op het moment dat een klant – om welke reden dan ook – schade lijdt, als gevolg van het bezoek aan het Platform, dan is Hups niet aansprakelijk voor de daardoor geleden schade. Hups is niet aansprakelijk voor schade als gevolg van door derden onrechtmatig verkregen toegang tot computers of bestanden, via advertenties verspreide virussen, etc.

8.3 Hups garandeert niet dat de Klant en de Dienstverlener te allen tijde volledig gebruik kunnen maken van het Platform en de aangeboden faciliteiten. Hups is nimmer aansprakelijk voor het niet dan wel niet naar behoren functioneren van het Platform, alsook voor enige schade of nadelige gevolgen voortvloeiende uit het gebruik van het Platform en de updates van het Platform, tenzij sprake is van opzet of grove schuld van Hups.

8.4 Voorts geldt dat Hups nooit aansprakelijk is voor enige tekortkoming uit hoofde van de tussen de Dienstverlener en de Klant via het Platform tot stand gebrachte Arbeidscontract. Zo is Hups bijvoorbeeld niet aansprakelijk voor enige schade ten gevolge van het niet aanwezig zijn of het niet tijdig aanwezig zijn of in welke vorm dan ook het niet-nakomen van het Arbeidscontract door een klant jegens een Dienstverlener. Hups staat ook niet in voor de betalingsverplichtingen van de Klant jegens de Dienstverlener en Hups is ook nimmer aansprakelijk voor enige schade ten gevolge van een handelen of nalaten van de Klant ten aanzien van de Dienstverlener, noch voor enig (onrechtmatig) handelen of nalaten van de Klant of de Dienstverlener jegens respectievelijk de Dienstverlener of de Klant.

8.5 Nu Hups uitdrukkelijk geen partij is bij het Arbeidscontract die eventueel tussen Klant en Dienstverlener tot stand komt, blijven Klant en Dienstverlener te allen tijde zelf verantwoordelijk voor de nakoming van de op hen rustende verplichtingen krachtens het Arbeidscontract en de daaruit voortvloeiende fiscale- en sociale wet- en regelgeving. Klant en Dienstverlener vrijwaren Hups, althans stellen haar schadeloos voor alle schade voortvloeiende uit- dan wel verband houdende met de onvolledige, onjuiste of niet-tijdige afdracht van loonheffingen, sociale premies, of enigerlei andersoortige heffingen van overheidswege. Onder deze vrijwaring wordt mede verstaan eventuele fiscale claims welke het gevolg zijn van het gebruik van het Platform en de overeenkomst tussen Klant en Dienstverlener die via het Platform tot stand komen.

8.6 Indien de Dienstverlener bij de Klant schade veroorzaakt die in verband staat met de in het kader van het Arbeidscontract verrichte Werkzaamheden, dan zal de Dienstverlener bij de Klant de schade melden. De Klant is in beginsel voor deze schade aansprakelijk en wordt geadviseerd om de schade bij (de tussenpersoon en/of) de verzekeraar van Klant te melden. Daarnaast kan er een melding geplaatst worden vanuit Dienstverlener aan Alicia Benefits B.V.

8.7 Indien de Dienstverlener bij diens Werkzaamheden uit hoofde van het Arbeidscontract schade oploopt waaronder mede wordt verstaan zaakschade, letselschade en vermogensschade dan zal de Dienstverlener bij de Klant de schade melden. De Klant is in beginsel voor deze schade aansprakelijk en wordt het Klant geadviseerd om de schade bij (de tussenpersoon en/of) de verzekeraar van de Klant te melden. Daarnaast kan er een melding geplaatst worden vanuit Dienstverlener aan Alicia Benefits B.V.

8.8 Indien de verzekering van de Klant niet of onvoldoende dekking verleent, kan een beroep worden gedaan op de collectieve verzekeringen van Alicia Benefits BV die ten behoeve van de Dienstverlener zijn afgesloten. Het Klant wendt zich in dat geval tot de Dienstverlener. Een beroep op de verzekeringen is niet eerder mogelijk dan dat een beroep op de eigen verzekering aantoonbaar is afgewezen. Er geldt een eigen risico van €75,00 per aanspraak. Het is ter beoordeling van de verzekeraar om al dan geen dekking te verlenen en indien de collectieve verzekeringen geen dekking zouden verlenen, om welke reden dan ook, dan kunnen hieraan jegens Hups geen enkele rechten worden ontleend.


9. BEOORDELINGEN DIENSTVERLENER EN KLACHTEN

9.1 De Klant kan de Dienstverlener beoordelen door op het Platform aan de Dienstverlener sterren toe te kennen. In een commentaarveld kan een toelichting op deze beoordeling worden gegeven. De beoordeling moet gebaseerd zijn op aantoonbare feiten. Ze dienen op een eerlijke en zakelijk manier te zijn opgesteld en mogen geen beledigende, belasterende, strafrechtelijk vervolgbare of anderszins illegale inhouden omvatten. Beoordelingen die hier naar mening en inzicht van Hups niet aan voldoen, zullen worden verwijderd.

9.2 De beoordelingen geven louter het perspectief van de betreffen het Klant weer, niet van Hups. Hups heeft het recht vrij te beschikken over de beoordeling en deze in het bijzonder te verwerken voor verdere beoordelingsdiensten, eventueel te delen met derden alsmede deze te publiceren.

9.3 Indien de Klant of de Dienstverlener een klacht heeft kan dit per omgaande na het ontstaan van de klacht bij Hups gemeld worden. Hups zal zich vervolgens inspannen om zo snel als mogelijk na ontvangst van de klacht de Klant of de Dienstverlener van een reactie te voorzien.

9.4 Eventuele klachten over de (uitvoering van) het Arbeidscontract, waaronder klachten van de Klant over de door de Dienstverlener verrichte werkzaamheden of klachten van de Dienstverlener over de door de Klant ingerichte arbeidsplaats, dienen in eerste instantie in onderling overleg tussen de Klant en Dienstverlener te worden opgelost. Slechts indien de betreffen het Klant en Dienstverlener in onderling overleg niet tot een oplossing weten te komen, kan Hups als onafhankelijke derde worden verzocht het gerezen geschil te beslechten. Hups is uitdrukkelijk geen partij bij het Arbeidscontract.


10. UITSCHRIJVEN VAN HET PLATFORM

10.1 Zowel de Dienstverlener als de Klant kunnen het gebruik van het Platform direct beëindigen door deze schriftelijk (per e-mail) eenzijdig op te zeggen. Het is evenwel niet mogelijk het gebruik van het Platform te beëindigen gedurende de looptijd van een Arbeidscontract.

10.2 Hups is gerechtigd het gebruik van het Platform met onmiddellijke ingang te beëindigen indien sprake is van een wetswijziging of andersoortige gewijzigde omstandigheid die een voortzetting ervan naar mening en inzicht van Hups niet langer wenselijk maakt.

10.3 Onverminderd het in deze Algemene Voorwaarden hiervoor geregelde kan Hups het gebruik van het Platform met onmiddellijke ingang beëindigen indien Klant of Dienstverlener aan een of meer van zijn verplichtingen tegenover Hups niet, niet behoorlijk of niet volledig voldoet of daarmee in strijd handelt.


11. INTELLECTUEEL EIGENDOMSRECHT

11.1 Het Platform en de daarop aangeboden content, informatie, bestanden, (video)beelden en overige inhoud behoort exclusief toe aan Hups. Iedere wijze van distributie, publicatie of exploitatie van het Platform en de daarop aangeboden content en inhoud is ten strengste verboden, tenzij Hups hiervoor uitdrukkelijke voorafgaande schriftelijke toestemming heeft verleend.

11.2 Het is verboden om zonder toestemming van Hups bestanden, software of materialen te downloaden, kopiëren, wijzigen of openbaar te maken.

11.3 Het is verboden om de broncode van het Platform te wijzigen, te verkrijgen of te verkopen, te vestigen, in sublicentie te geven, over te dragen of enig recht op de informatie of broncode te vestigen.


12. TOEPASSELIJKHEID VAN ANDERE ALGEMENE VOORWAARDEN

12.1 Indien via het platform Hups gebruik wordt gemaakt van diensten aangeboden door andere bedrijven en dus geen Dienstverlener, dan zijn de algemene voorwaarden van het desbetreffende bedrijf van toepassing. De klant wordt hierop gewezen bij het gebruik van dergelijke diensten. In het geval van Hups Plus BV, waarbij werknemers in loondienst zijn, gelden er aparte algemene voorwaarden specifiek voor de diensten aangeboden door Hups Plus BV.


13. SLOTBEPALINGEN

13.1 Op de rechtsverhouding tussen Partijen is uitsluitend Nederlands recht van toepassing.

13.2 Behoudens wanneer bepalingen van dwingend recht anders voorschrijven is uitsluitend bevoegd de Rechtbank Zeeland-West-Brabant, locatie Breda tot kennisname en beslechting van eventuele geschillen voortvloeiende uit dan wel verband houdende met het gebruik van het Platform, alsmede het Arbeidscontract.

13.3 De titel van iedere bepaling in de Algemene Voorwaarden is enkel ten behoeve van het leesgemak en de overzichtelijkheid. Partijen kunnen daaraan geen rechten of gerechtvaardigde verwachtingen ontlenen.

13.4 De algemene voorwaarden treden in werking op 1 maart 2024.